Boa aan de deur? Laat het ons weten

Vandaag hebben wij een officiële bevestiging ontvangen van de overheid dat trimsalons in de avonduren open mogen blijven op basis van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19. Dat betekent dat ons standpunt correct is, namelijk dat een trimsalon niet onder de locaties valt waarvoor de vervroegde sluiting geldt. Of anders gezegd: een trimsalon is geen publieke plaats, contactberoep, doorstroomlocatie of andere locatie waarvoor de beperkingen gelden.

Die bevestiging lijkt een formaliteit, maar is belangrijk om jou de zekerheid te kunnen geven dat je geen boete riskeert als je openblijft in de avonduren. Dus mocht je een boa aan de deur krijgen, laat hem of haar dan dit bericht lezen en meld het vervolgens aan ons.

Dat betekent dat je in ieder geval tot en met vrijdagavond 26 november weet wat wel en niet mag. Houd je in de tussentijd aan de basisregels en de 1,5 meterregel, want ook onze branche heeft de verantwoordelijkheid zo veel mogelijk bij te dragen aan het beperken van besmettingen.

Wij wachten in spanning af wat het OMT gaat adviseren en met welke nieuwe maatregelen het kabinet vrijdag tijdens de persconferentie gaat komen. We houden je op de hoogte.

boa en handhaving

Het laatste nieuws

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.

Een sollicitant die bij het eerste gesprek vraagt hoeveel ‘me-time’ er in het rooster past. Een stagiair die wil weten of hij eerder naar huis mag omdat z’n energie op is. Of een medewerker die steeds vraagt waarom iets moet, voordat hij het uitvoert. Als je met jongeren werkt, komen dit soort situaties je vast bekend voor. Ze denken snel, zijn digitaal opgegroeid en stellen álles ter discussie. Handig als je een frisse blik zoekt, maar soms ook bloedirritant als je gewoon wil dat iemand z’n werk doet – zonder discussie over het waarom.

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.