Ben je lid van de ABHB en heb je nieuws dat interessant is voor andere trimmers? Of organiseer je een evenement waar trimmers bij moeten zijn? Stuur dan je bericht (liefst met rechtenvrije foto) naar info@abhb.nl.
Heeft je bericht voldoende nieuwswaarde? Dan plaatsen we het op de homepage, in de agenda en/of in dit nieuwsoverzicht. We kijken ook of het bericht geschikt is voor publicatie in het TrimMagazine en in onze Facebookgroep.
Dus heb je iets te delen? Laat het weten!
De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?
Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.
Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.
Een sollicitant die bij het eerste gesprek vraagt hoeveel ‘me-time’ er in het rooster past. Een stagiair die wil weten of hij eerder naar huis mag omdat z’n energie op is. Of een medewerker die steeds vraagt waarom iets moet, voordat hij het uitvoert. Als je met jongeren werkt, komen dit soort situaties je vast bekend voor. Ze denken snel, zijn digitaal opgegroeid en stellen álles ter discussie. Handig als je een frisse blik zoekt, maar soms ook bloedirritant als je gewoon wil dat iemand z’n werk doet – zonder discussie over het waarom.
Houd de brievenbus in de gaten, want het nieuwe TrimMagazine is uit! Deze editie zit weer boordevol herkenbare verhalen, praktische tips en inspirerende voorbeelden uit...
April is de Maand van de Parasiet. In deze jaarlijkse campagne draait alles om het verantwoord gebruik van vlooien- en tekenmiddelen. Niet alleen voor de gezondheid van het dier, maar ook om schade aan het milieu te voorkomen.
In de trimsalon kom je regelmatig medische situaties tegen. Je bent geen dierenarts, maar je kunt wél veel problemen zelf oplossen of je klanten op tijd doorsturen naar de dierenarts. Of je nu net begint of al jaren in het vak zit, het is fijn en belangrijk om te weten wat je moet doen.
Je herkent het vast: de telefoon gaat, een hond springt ongeduldig rond in de trimsalon, de volgende afspraak staat al voor de deur en tussendoor moet je ook nog bestellingen regelen. Het is hard werken, maar als jij en eventuele medewerkers met plezier werken en klanten tevreden de deur uitgaan, weet je waarvoor je het doet. Als ondernemer ben je gewend om praktisch en doelgericht te werken. Maar hoe zorg je ervoor dat jijzelf en je team gemotiveerd blijven en met plezier werken? In dit artikel delen we 5 tips om werkgeluk, vitaliteit en zingeving te versterken binnen je bedrijf.