TOGS-regeling nu ook beschikbaar voor trimsalons

Het kabinet heeft op 7 april besloten om de TOGS-regeling (Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19) uit te breiden. Omdat het gekozen systeem leidde tot teveel willekeur is het nogmaals aangepast. Nu vallen ook trimsalons met SBI-code 9609 onder de regeling. Daarmee kan vrijwel de gehele huisdierenbranche een TOGS-aanvraag doen!

Financiële ondersteuning

En dat is goed nieuws, want ook al hoeven bedrijven niet dicht, het kan toch zijn dat je het door de corona-crisis lastig hebt gekregen en financiële ondersteuning nodig is. Het geduld en vertrouwen van menigeen werd wel op de proef gesteld, maar achter de schermen is de ABHB samen met Dibevo er heel druk mee geweest.

Intensieve lobby

Zowel rechtstreeks via een intensieve lobby bij de ministeries van EZK en LNV als via MKB-Nederland en VNO-NCW hebben we op alle mogelijke manieren geduwd en getrokken om deze bedrijven erop te krijgen. Op ons dringende verzoek heeft MKB Nederland de groep bedrijven benoemd die ten onrechte buiten de boot van de TOGS-regeling dreigden te vallen. Die continue druk is nu succesvol gebleken.

Toegevoegde SBI-codes

SBI-codes die zijn toegevoegd aan de TOGS-regeling staan in dit PDF-bestand. Toegevoegde ondernemers kunnen vanaf 15 april 2020 gebruik maken van de verruimde TOGS via de website van het RVOLet op: in de Zoektool van het RVO zijn de nieuwe SBI-codes nog niet toegevoegd.

Het laatste nieuws

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.

Een sollicitant die bij het eerste gesprek vraagt hoeveel ‘me-time’ er in het rooster past. Een stagiair die wil weten of hij eerder naar huis mag omdat z’n energie op is. Of een medewerker die steeds vraagt waarom iets moet, voordat hij het uitvoert. Als je met jongeren werkt, komen dit soort situaties je vast bekend voor. Ze denken snel, zijn digitaal opgegroeid en stellen álles ter discussie. Handig als je een frisse blik zoekt, maar soms ook bloedirritant als je gewoon wil dat iemand z’n werk doet – zonder discussie over het waarom.

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.