Wetsvoorstel: cadeaubonnen minstens 2 jaar geldig

Cadeaubonnen zijn vaak maar 1 jaar geldig en daar storen veel consumenten zich aan. Daarom stelt het kabinet voor om de minimale geldigheidsduur van cadeaubonnen wettelijk van 1 naar 2 jaar te brengen. Hiervoor is een wetsvoorstel ingediend.

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat): “Meer dan de helft van de Nederlanders heeft ooit een cadeaubon laten verlopen, blijkt uit cijfers van de Consumentenbond. Ze komen er bijvoorbeeld op het moment van besteding achter dat ze te laat zijn en de waarde van de bon weg is. Veel mensen storen zich hier aan en daarom is het goed dat ze met dit wetsvoorstel langer de tijd krijgen om hun cadeaubon te gelde te maken. Ik zet me op dit thema en bij andere onderwerpen actief in voor een eerlijke economie met voldoende bescherming voor consumenten.”

Concept wetsvoorstel geldt voor alle cadeaubonnen

Het wetsvoorstel geldt voor alle cadeaubonnen, ongeacht wie de cadeaubon heeft aangeschaft. Ook maakt het niet uit of het gaat om (digitale) cadeaukaarten met een saldo die in een (online) winkel kunnen worden ingewisseld of (digitale) cadeaukaarten die kunnen worden ingewisseld voor een belevenis in natura of een bepaald goed. Zelfs voor handgeschreven tegoedbonnen geldt het wetsvoorstel.

Het laatste nieuws

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.

Een sollicitant die bij het eerste gesprek vraagt hoeveel ‘me-time’ er in het rooster past. Een stagiair die wil weten of hij eerder naar huis mag omdat z’n energie op is. Of een medewerker die steeds vraagt waarom iets moet, voordat hij het uitvoert. Als je met jongeren werkt, komen dit soort situaties je vast bekend voor. Ze denken snel, zijn digitaal opgegroeid en stellen álles ter discussie. Handig als je een frisse blik zoekt, maar soms ook bloedirritant als je gewoon wil dat iemand z’n werk doet – zonder discussie over het waarom.

De huisdiertrimmer van nu doet vaak veel meer dan alleen vachtverzorging. Van nagels knippen tot chippen: in steeds meer trimsalons kunnen huisdieren voor allerlei diensten terecht. Maar hoe zit het eigenlijk met de regels? Mag je als trimmer zomaar een chip plaatsen? En wat als een klant vraagt om een melatonine-implantaat?

Het nieuwe TrimMagazine is uit! Nummer 3 van dit jaar alweer. En wát een mooie editie is het geworden. Het trimschema van de Golden Retriever krijgt deze editie de spotlight. Verder lees je het artikel ‘Dat overkomt mij nooit…’ over die ene keer dat het wél misgaat in de salon. Herkenbaar? Zeker weten.

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van de ABHB plaats in hotel-restaurant Van der Valk in Houten. Een betrokken groep leden was aanwezig om mee te denken over onze vereniging en het trimvak. Er werden goede vragen gesteld en waardevolle opmerkingen gedeeld over de vergaderstukken die op de agenda stonden.